Pokusím se zde vysvětlit základy Frostfire mága, který je považován za nejsilnější raid DPS na patchi 3.3.5a. (FFM - Frostfire mage)
1. Základy
Hlavní útočící spell FFM je samozřejmě Frostfire bolt. Je to spojení dvou elementů - ohně a mrazu. Frostfire bolt tedy těží z talentů ve Frost i Fire stromech, čímž se zajišťuje jeho silný boost. Spousta mágů je spíše arcane, nicméně si myslím, že FFM spec je zajímavější - už jen z toho hlediska, že vám tam skáčou občas i pěkně vysoká čísílka
2. Talenty
Jsou dvě možnosti, jak frostfire mága hrát.
Buď jedete s Living bomb nebo bez ní. Osobně volím spec bez Living bomby, jelikož z ní neprocuje talent Hot Streak a celkově mi spell Living bomb připadá spíše na plošnění. Do toho je to práce s obnovováním DoTky během encounteru a nezdá se mi, že by Living bomba měla natolik závratné DPS, aby musela být zahrnuta do talentů. Osobně používám následující spec..
armory.project-nemesis.cz/talent-calc.ph...10032100000000000000
Díky ušetřenému bodu z Living bomb si můžeme dovolit vzít si dokonce talent
Cold Snap, který nám obnoví hlavně spell
Icy Veins, což je spell, který nám výrazně zvedne DPS. Zároveň máte také dvě možnosti "Oh shit" kostky během encounteru

Druhý možný build (s Living b.)...
armory.project-nemesis.cz/talent-calc.ph...10031000000000000000 ...kde si můžete udělat úpravy dle libosti.
3. Glyphy
Základními glyphy jsou
Glyph of Frostfire a Glyph of Molten Armor.
Třetí glyph záleží na tom, zda-li jedete spec s LB nebo bez. Když s ní, je třetím glyphem určitě Glyph of Living Bomb. Pokud jedete bez ní, můžete si dát například Glyph of Scorch.
Minor glyphy si můžete dát jaké chcete. Je dobré snížit si náročnost plošného intelektu na manu (Glyph of Arcane Intelect). Taky se hodí Glyph of Slow Fall.
4. Enchanty a gemy
Každá classa má vlastní "koeficient", kterým se násobí její spell power a z výsledné hodnoty se následně určuje síla spellu. Mage má tento koeficient jako jeden z nejvyšších, což znamená, že mágovi se spell power vyplatí.
Červené - 23 SP (nic jiného)
Žluté - 23 SP + 10 Critical strike rating
Modré - 12 SP + 10 Spirit
Do meta socketu je dobré mít 21 Crit + 3% increased crit dmg.
Enchanty jeďte hlavně na Spell power.
Držte se tohoto základu...
Hit (do capu) > Spell power > crit > spirit ...
Hit cap je 263 s Draneiem a Shadow Priestem v partě
Co se equipu týče...
Jdete po cloth itemech s critem. Nebráníte se spiritu a pokud má item spíš červené dírky než modré, je to jen lepší. Itemy se spiritem a hastem zároveň vůbec neberte. Jde vám převážně o crit a zároveň vám nevadí spirit. O manu se bát nemusíte díky talentům na regen many během castu a díky talentu na doplnění many při critu (a že těch critů bude

). Je také dobré mít 2x T9 v báglu a buffovat molten armor s 2x T9 na sobě (buff ze setu vám zůstane

).
Rotace je velice jednoduchá. Na začátku encounteru (a každých 30s) nahodíte Scorch (+5% crit debuff). Poté spamujete Frostfire bolt a na každý proc Hot Streak lupnete Pyroblast. Pokud jedete spec s Living Bomb, obnovujte ji pokaždé, když dotiká

. Zároveň je dobré sledovat i dění v raidu. Občas je potřeba se pohnout, odkosčit nebo někam popojít. Do těchto "pohybových částí" můžete umístit i Fire blast, popřípadě počkat vteřinku bez Living bomby na targetu a hodit ji právě až poběžíte. Icy veins hažte dle uvážení. Většinou bývá na začátku boje HERO, což je výborné při spojení s Icy Veins a popřípadě trinkety. Nejlepší je zapnout co nejvíce boostů naráz (efekty se násobí).
Závěrem:
Pokusil sem se vystihnout základy frostfire mága. Na těchto základech lze stavět vlastní úvahy. Je škoda, že FFM se moc nehraje, i když je to podle mého nejlepší spell dmger ve hře. Proti gustu, žádný dišputát

Připomínky, poznámky, postřehy ... pište a pište...

rád prokonzultuju